onsdag 25 mars 2009

Den ädla konsten att flirta!


Ofta kan det vara svårt att veta hur man skall göra för att få tjejen man är intresserad av att lägga märke till en, ett jätte bra sätt är att flirta lite med henne. Här följer några råd om hur man skall bete sig.

Flirta såhär:

1.
Kom ihåg att visa intresse, inte imponera.

2.
När du får veta att någon gillar dig ökar dina chanser automatiskt.

3.
Är du rädd för att stamma eller skaka så flirta overbalt. En blick, ett leende eller ögonkontakt i några extra sekunder är ofta mer effektivt.

4.
Använd ögonen för "de är själens spegel". Hur du möter eller undviker en blick är en viktig del i spelet.


5.
Om du konsekvent prövar att öka avståndet mellan er verkar du ointresserad.

6.
Din hållning säger mycket om vad du vill. Om du törs så är ett tips att pröva att kopiera den andres hållning.


7.
Gestikulera är en del av samtalet. Ju mer, desto bättre. Det visar att du är intresserad eller försöker att intressera. Enkelt och bra.

8.
Använd ditt kroppsspråk. Att höja ögonbrynen från andra sidan av rummet har exempelvis en explosiv verkan.

9.
Kom ihåg att hon kan vara den blyga typen, så du kan vara den som måste ta initiativet. Det värsta som kan hända är att hon verkar ointresserad eller undviker att besvara en hint.


Om inte ovanstående sätt funkar så finns ju alltid de gamla hederliga raggnings replikerna!
Lite tips på raggnings repliker:

— "Tror du på kärlek vid första ögonblicket? Annars kan jag gå förbi en gång till"

—"Jag säger inte det här för att impa på dig, men det är faktiskt jag som är Batman".

—"Jag begär inte att du skall falla för mig, men du kan väl i alla fall snubbla lite"?


—"Har du en krona? För jag lovade att ringa mamma så fort jag blev kär".


Satte såere// Bajnajmijn

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nejmen satte... 2-0

Anonym sa...

o, är det så man flirtar.

benjamin, jag skall tacka dig när jag får min drömprins på fall ;)

PUSSIPUSS /sara bergenwallis

David Berndtsson sa...

Haha netzler du är grym:P
Roligaste bloggen på länge:)
/berndtsson

Bebs sa...

Bra tips hörreni men än verkar det inte som ni har erfarit några större framgångar =P

Fullmogna Pojkar sa...

Haha duh..